نرم افزار و برنامه نویسی ویندوز

آموزش برنامه نویسی Visual Basic 2010-2019

نرم افزار و برنامه نویسی ویندوز

آموزش برنامه نویسی Visual Basic 2010-2019

فراخوانی متن (رشته) از ریسورس فایل dll

سلام.

امروز پنجشنبه بارانی 15 دیماه سال 1401 ساعت هم 21:44

قبل از هر چیز بگم که فراخوانی رشته از ریسورس فایل dll به چه دردی می خوره ، برای اینکه هر بار ی مقاله نوشته می شه می پرسن به چه دردی می خوره این؟!

البته ویژوال استودیو خودش ریسورس داره و می شه ازش استفاده کرد، ولی انحصار و ویژگی که استفاده از ریسورس dll داره چی هست؟!


ریسورس ها در ویژوال استودیو یک نام متنی میگیرند ولی ریسورس در dll یا .exe یک آی.دی عددی می گیرند و توسط اون آی.دی استفاده از ریسورس رو ساده تر، سریعتر و بهتر ازین بابت که قابل تشخیص تر از متن است و یک کد محسوب می شود و با استفاده از آی.دی ریسورس در خصوصیت Text یا Tag از اشیاء می شه متن اشیاء رو از ریسورس فراهم کرد، گرچه برای فراخوانی از ریسورس در ویژوال استودیو هم می شه با نام متنی ریسورس استفاده کرد.


برای ایجاد یک فایل ریسورس (Resource-only DLL) هم می تونید همین موضوع رو در اینترنت جستجو کنید و همینطور می تونید به یکی از لینک های زیر مراجعه کنید:

Creating a Resource-Only DLL [Tip/Trick]

این کلاس ایجاد شده از 3 تابع API یکی LoadLibrary برای فراخوانی فایل ریسورس (dll یا exe) و دومی LoadString برای فراخوانی رشته(متن) از رسورس فراخوانی شده از طریق آی دی ریسورس و سومی هم FreeLibrary  برای آزادسازی فایل ریسورس استفاده می کنه:

ResourceString Class.jpg


نحوه فراخوانی رشته توسط آی.دی  در این مثال با فراهم کردن متن Node های یک TreeView موجود هست که   می تونید از این روش در برنامه هاتون استفاده کنید.

 برای دانلود: